Nevyžiadaná pošta Newsletter Nekalé praktiky
Nevyžiadaná elektronická pošta (spam) je bežnou obchodnou praktikou mnohých spoločností. Pritom ide o porušenie zákona.
Avšak aj legálne formy internetovej inzercie (videá prerušované reklamou, pop-up, newsletter) sú často rovnako odmietané.
Minimálne z etického hľadiska je veľkým problémom tiež obťažovanie telefonickými a automatizovanými hlasovými službami.
V Sbuy garantujeme, že:
- všetky údaje získané od zákazníka (v predajni, v rezervačnom systéme atď.) budú po predaji tovaru ihneď vymazané.
- nevedieme žiadnu databázu zákazníkov za účelom ponúkania ďalšieho tovaru alebo služieb.
- nikdy nepoužijeme hromadný direct e-mailing (doručovanie reklamy prostredníctvom e-mailu, napr. newsletter).
- žiadna videosekvencia umiestnená na našej web stránke nebude prerušovaná reklamnou inzerciou.
- nikdy nepoužijeme pop-up vyskakovacie okná (prekrývanie pôvodného článku či obsahu komerčnou ponukou).
- nikdy nebudeme ponúkať svoje produkty prostredníctvom telefonických a automatizovaných hlasových služieb.
Chceme rešpektovať právo na súkromie, pretože aj my sme často zákazníci. Spotrebiteľ by nemal byť len bezbranným číslom v zozname direct e-mailingových spoločností. Je na vlastníkovi e-mailovej schránky s kým bude komunikovať a vstupovať násilne do tohto priestoru je ako vlámať sa do obývačky zákazníka a očakávať, že bude z toho nadšený. Internet predsa ponúka dostatočný priestor na serióznu propagáciu produktov (napríklad cenové vyhľadávače) a to bez toho, aby sa agresívne zasahovalo priamo do súkromia spotrebiteľa.
Príklady nevyžiadanej elektronickej pošty (spamovania):
- Zákazník pri registrácii (napríklad v internetovom obchode) odmietne zasielanie marketingových informácií (noviniek). Predajca (poskytovateľ komerčných informácií) však hromadný e-mail s reklamnou ponukou aj tak doručí.
- Odosielateľ nevyžiadanej pošty zámerne tvrdí, že adresát je u neho dobrovoľne registrovaný a s prijatím e-mailu súhlasil.
- Adresát dostane reklamnú ponuku a to súčasne s požiadavkou na udelenie súhlasu so zasielaním komerčných informácií.
Aj tento spôsob je spamovanie. Odosielateľ je totiž povinný požiadať o súhlas vopred a to ešte pred doručením reklamnej ponuky, pričom neodpovedanie na e-mail sa vždy považuje za nesúhlas.