O Z N A M   

Až do odvolania je naša predajňa v obmedzenej prevádzke.
Tovar Vám dodáme na základe elektronickej alebo telefonickej rezervácie - tel. 0905 659 841.

Takmer všetky iRobot produkty pripravíme už do dvoch hodín od elektronickej či telefonickej rezervácie.

Pokiaľ majú osoby vo Vašej domácnosti aj slabé príznaky prechladnutia, prosím zodpovedne zvážte riziko.

                   iRobot špecialisti v Bratislave
sony vaio samsung znackova predajna
dôverujte profesionálom


Autorizovaná predajňa značky iRobot v Bratislave

 

FAQ - často kladené otázky
frequently asked questions

Priame odpovede na priame otázky! Od profesionálov na značku iRobot®:

Naozaj vie iRobot Roomba v domácnosti nahradiť bežný vysávač?
Ano. Vysávaný priestor však treba viac prispôsobiť. Rozhádzané topánky, hračky, oblečenie na podlahe, káble, otvorené skrinky atď. sú prekážky, ktoré pri bežnom vysávaní ľahko obídeme. Pre robotický vysávač je však vhodnejšie znížiť počet prekážok na minimum. Ak je dobre prispôsobený priestor, klasický vysávač už nebude potrebný.

Dokáže iRobot Roomba povysávať v kútoch - rohoch?
Ano. Aj keď sa telo okrúhleho robota nedokáže k rohu úplne priblížiť, rýchlou rotáciou bočnej kefky vzniká jemný "vyfukovací" efekt, ktorý pôsobí aj na špinu v rohoch. Užívateľ si však môže vybrať aj Roombu v tvare D, kedy môže byť celkové vysávanie v rohoch ešte dôkladnejšie. Vysávanie v kútoch je inak zbytočnou obavou mnohých zákazníkov a túto otázku dostávame často.

Čo robiť, keď mám doma hlavne koberce?
Nič. iRobot vysáva koberce perfektne. Neštandardné koberce (veľmi dlhé strapce, šmykľavé rohožky atď.) treba otestovať.

Vyžaduje iRobot vysávač nejakú údržbu?
Ano. Ak je zásobník na nečistoty plný, treba ho vysypať. Občas treba skontrolovať aj nečistoty na hlavných kefách, bočnej kefke, na prednom koliesku a tiež na senzoroch, ktoré chránia Roombu pred pádom (napríklad zo schodov).

Aké ďalšie investície - náklady ma čakajú po kúpe robotického vysávača iRobot?
Za predpokladu, že nebudeme brať do úvahy batérie do diaľkového ovládania či virtuálnych stien a bude venovaná špeciálna starostlivosť údržbe filtra*, ďalšia investícia bude veľmi dlho na hodnote "0". V prípade, že prirátame aj ročnú spotrebu elektriny (nabíjanie robota), budú náklady stále na veľmi nízkej úrovni a to len cca 10 až 15 € za rok. V prípade modelov iRobot Roomba série "i" či "s" s automatickým vyprázdnením zberného koša však treba rátať ešte s občasnou investíciou do náhradných vreciek.

*Za používanie filtra dlhšie ako doporučuje výrobca je zodpovedný užívateľ. Dlhodobým používaním starého filtra sa tiež zhoršujú jeho filtračné vlastnosti a výdrž batérie. Filtre používané v iRobot vysávačoch nie sú umývateľné vodou.

Chcem si kúpiť iRobot Roomba vysávač, bude mi stačiť základný model?
Ano. iRobot používa patentovanú technológiu aj v základnej sérii a garantuje tak vždy vysokú kvalitu vysávania. Ak však žiadate ešte účinnejšiu technológiu, vysokoúčinný filter, časovač, dlhšiu výdrž batérie, automatické vyprázdnenie zberného koša, precízne vysávanie nielen jednej ale aj viacerých miestností naraz či pohodlnejšiu údržbu, potom si vyberte iný ako základný model. Pritom však stále platí, že aj najlacnejší vysávač od iRobot je výborný a často výrazne lepší ako najvyššie modely od konkurencie.

Keď sa Roomba vráti na nabíjaciu stanicu, pokračuje po nabití tam kde skončila?
Ano, pokiaľ ide o modely série 900, "i" a "s", ktoré už používajú technológiu iAdapt® 2.0 a iAdapt® 3.0 s vizuálnou orientáciou.
Nie, pokiaľ ide o modely po sériu 800 a po sériu "e". V tomto prípade treba vysávaný priestor vždy vymedziť tak, aby vysávač všetko stihol povysávať na jedno nabitie, pretože po dobití nepokračuje tam kde skončil.

Keď nechám všade otvorené dvere a nepoužijem "majáky", bude vysávanie dostatočne precízne?
Ano, pokiaľ ide o modely iRobot Roomba od série 900, ktoré vďaka vizuálnej lokalizácii a technológii iAdapt® 2.0 už majáky nepoužívajú. To isté samozrejme platí aj pre robotické vysávače Roomba s navigáciou iAdapt® 3.0 (napríklad séria "i" a "s").
Nie, pokiaľ ide o modely po sériu 800. Precízne vysávanie viacerých izieb naraz sa dosiahne až pomocou špeciálnych virtuálnych stien, tzv. majákov - Virtual Wall® Lighthouse (vybrané modely), ktoré priestor rozdelia na menšie zóny.
Okrem toho, rozdelenie priestoru na menšie zóny pomocou iRobot majákov zlepšuje aj celkovú orientáciu robota.

Môžem Roombe pomocou aplikácie v mobilnom telefóne prikázať, aby vysávala len konkrétnu oblasť na mape?
Ano, pokiaľ ide o robotické vysávače iRobot Roomba s navigáciou iAdapt® 3.0 a s inteligentným mapovaním Imprint™. Túto technológiu v súčasnosti používa napríklad séria "i" a "s" (iRobot Roomba i7 a i7+ či iRobot Roomba s9 a s9+).
Nie, pokiaľ ide o všetky ostatné robotické vysávače iRobot Roomba. V tomto prípade doporučujeme používať virtuálne steny iRobot, s ktorými sa dá veľmi jednoducho vymedziť vysávaný priestor (napr. "Dual Mode Virtual Wall® Barrier" steny).

Je technológia AeroForce používaná v sériách "e", "i", "s", 800 a 900 skutočne lepšia?
ANO a to nekompromisne. AeroForce™ technológia je revolučný systém od spoločnosti iRobot®, ktorý zvyšuje celkovú účinnosť vysávania až o 50% a súčasne tiež výrazne znižuje nároky na údržbu robotického vysávača.

Je funkcia AntiTangle spoľahlivá? Určite sa vysávač nezamotá do šnúr a káblov?
iRobot dokáže skutočne detekovať kábel a zabrániť jeho namotaniu do tela vysávača. Ale bez ohľadu na spoľahlivosť funkcie AntiTangle, fyzikálne zákony platia rovnako pre všetkých a ani iRobot nedokáže zázraky. Takže predstava, že vysávač bude prekonávať jednu šnúru za druhou a vymotá sa z každej veľkej spleti káblov, je nereálna. Môže sa napríklad stať, že sa časť kábla nenachádza len na podlahe, ale aj pár cm nad ňou. Preto pokiaľ je to možné, minimalizujte počet káblov pri vysávaní.

Ako je to s narážaním Roomby do nábytku? Môže Roomba poškodiť nábytok či zhodiť kvetináč?
V 99,9% prípadov nie. Akonáhle sa Roomba priblíži k prekážke, spomalí a jemným dotykom skontroluje či ide o pevnú alebo mäkkú prekážku (napríklad záclona). Dotyk je veľmi jemný, ladný :-) a absolútne bezpečný. Existujú však niektoré materiály, ktoré sa detekujú ťažšie (napríklad sklo či tenká noha stoličky) a vtedy je dotyk dôraznejší. Aj v tomto prípade však ide o bezpečnú situáciu. A keďže vysávanie pozdĺž stien či líšt je v podstate bezdotykové, k poškodeniu nábytku či poškriabaniu líšt nedochádza.

Je vysávanie okolo prekážok (napríklad okolo stoličiek) postačujúce?
Ano. Roomba vysáva okolo prekážok a hlavne okolo nôh stoličiek či okolo nôh stola doslova dokonale.

Mám doma prekážku vysokú 1,5cm, dokáže ju Roomba prekonať?
Ano, ale ideálny priestor je bezbariérový, keďže ťažšie zdolateľné prekážky prispievajú k rýchlejšiemu opotrebovaniu.

Povysáva iRobot aj striešky bočných líšt, na skrinkách či za práčkou pri stene?
Samozrejme, iRobot povysáva len tam, kde sa zmestí a vyskočiť na komodu určite tiež nedokáže :-) Tieto časti nábytku treba občas prejsť vlhkou handričkou, metličkou, stlačeným vzduchom, prachovkou či ručným akumulátorovým vysávačom.

Ako dlho robotický vysávač iRobot Roomba upratuje jednu izbu (napríklad 15 až 25m²)?
V prípade modelov po sériu 800 a tiež po sériu "e" si iRobot miestnosť najprv detekuje a sám si určí čas vysávania. Môže to byť teda niekoľko minút, ale aj hodina. V prípade modelov série 900, "i" a "s" je čas vysávania ešte kratší a závisí hlavne od množstva prekážok vo vysávanom priestore (60m² vysáva približne 50 minút).

Séria 900 či séria "i" a "s" má dokonalejší systém navigácie ako nižšie modely iRobot Roomba. Je to pravda?
Spoločnosť iRobot má patentovaných hneď niekoľko navigačných technológií. Okrem technológie iAdapt 2.0, iAdapt® 3.0 a tiež vizuálneho mapovania vSLAM či Imprint, používa iRobot aj veľmi cenený a dlhoročnými skúsenosťami overený systém iAdapt prvej generácie. Podstata tejto technológie je založená na predpoklade, že špina nie je v priestore rozložená rovnomerne v radoch ale náhodne. Spôsob zberu nečistôt sa preto môže zdať niekedy nelogický, v skutočnosti však ide o veľmi účinnú a osvedčenú technológiu vysávania. V každom prípade treba ale objektívne priznať, že ide ešte o navigáciu prvej generácie a preto vysávanie väčších priestorov je určite lepšie zveriť vyšším modelom iRobot Roomba s najnovšími navigačnými technológiami.  

Je nutné mať vysávač iRobot Roomba (ak používa Ni-MH batériu) zaparkovaný neustále na nabíjacej stanici?
Ano. Najlepší spôsob ako predĺžiť životnosť batérie je udržiavať batériu vždy nabitú. Robota však používajte často. Ak nečinnosť Roomby bude dlhšia ako týždeň, je ideálne batériu nabiť, vybrať a uskladniť na suché tmavé miesto. Čo sa týka nákladov, po nabití je spotreba v tzv. stand-by režime iba 3 W, takže ročné náklady na spotrebu elektrickej energie zväčša nepresahujú 10 €.